onsdag 4 november 2009

Akuten - mitt tredje hem?

I måndags natt bar det i väg igen. Örebro universitetssjukhus nästa. Åhh jag blir så förbannat trött, mår så förbannat dåligt och blir återigen så förbannat trött. Nu har jag väntat två månader, två månader som blandats av vanlig vardag och helvetes nätter. Jag orkar snart inte längre. Det förstör allt. Jag mår inte bra, inte ens dom dagar då jag inte märker av mina besvär. För det finns en ständig oro av att smärtan ska komma tillbaaks. Och min anfall brukar hålla sig 5-10 timmar, mindre kul. Nu fick jag med mig starkare medicin hem. Visst den funkar men det var inte klockren. Som vanligt kan jag inte lägga skolan åt sidan även om jag kanske måste. Men jag kämpar så gott jag kan. Men får dåligt samvete så fort jag lägger i från mig böckerna. Jag liksom alla andra lärare har ju tenta på fredag.. jag tror jag vet hur det går. Självklart hoppas jag fortfarande och kämpar då jag orkar, men jag hade behövt dom där 10 timmarna varje dag, nergrävd i böckerna, riktigt så har det inte vart.
Efter tentan på fredag bär det hem. Bara för att göra roliga saker. känns skönt :)
Vi ska fira micke på fre- på lördag kommer även christian och vi ska på 20års fest hos Jenny, suuuuper kul. Har laddat så länge. dock är jag inte 100 men det ska nog bli kul ändå! Men jag ville ju gå all in... men men!

Inga kommentarer: