måndag 8 mars 2010

Ett ord från skidåkarn

På lördag åker vi till Idre en vecka med GIH. Ska bli grymt kul med skidåkning lör-lör även om jag kommer sakna min gosprins här hemma och längdåkningen faktisk är rätt så jobbig, men jag bara ääääälskar ju utförsåkningen som bara suger i benen! HIHI! Vann en skidhjälm i skolan förra veckan, passa prima då jag funderade på att hyra en. Har egentlige inte haft hjälm på säkert 8 år men jag tänkte att man kanske borde ta sitt ansvar nu? Svart-guld och skitsnygg var den i allafall, och varm!
I helgen var jag hem för att hämta längd och alpinskidor samt få hjälp med vallningsteknik av papi. Skulle åka ut en sväng på längden idag, kramsnö och alldeles för hård valla, FAN! (=bakhala skidor) Spåret tog ett tag att hitta också, slutade med att jag åkte med Christians arbetskollega och hela personalrummet hade setat och skrattat åt det. Så nu får christian handla själv framöver ;)
Borde ta tag i fredagens seminarie som jag missa men jag ORKAR BARA INTE! Vet inte vad det är med mig, så slow på att ta tag i saker. Dom växer på hög här hemma och jag går runt och bara är stressad, smart!
Förövrigt var helgen kanon med middag på Limone med sis&henke och dundermys i Gäddeholm med både inne- och utemys med korvgrillning.

Inga kommentarer: