onsdag 14 juli 2010

Nära döden upplevelse

Enda sen jag var liten har jag lidit av både allergi och astma.
Många gånger grät jag och undrade varför just jag fått det.
Många år åkte jag till sjukhuset för att ta sprutor i förebyggande syfte.
Sen har liksom allt växt ifrån mig och sista åren med fotbollen var problemlösa.
Nu har jag inte haft problem sen jag vet inte när.. tills idag.
Drog ett djupt andetag idag när jag låg ner i sängen, hostade 3 gånger innan det vart som ett lock över hela luftvägarna. Det var totalstopp och jag shippade efter andan. Christian skyndade sig iväg för att leta rätt på medicinen och jag fick i mig två doser. Visste att det snart snart skulle bli bättre, försökte få i mig mer och mer luft då jag inte fick ut någon alls.. så kom tårarna och chocken ifatt mig , och då blir det bara ännu svårare att andas. Grät,shippade och hade ren panik, allt på en gång. Det hela tog väl 1-2 minuter men det tog väl totalt 15 min innan jag andades helt som vanligt. Fyfan va läskigt det var, vill aldrig mer vara med om det :(

Inga kommentarer: