fredag 11 april 2008

Give me some attitude

Give me those two fingers and some attitude. Take no shiet, you are awesome!
Taco-dinner med pappa i kväll, det var supermysigt. Vi diskutera idioter som öppnar friskolor nu till hösten - hela 3 st. Så nu har vi 18 gymnasium - 9000 platser och 3000 elever som kommer söka till gymnasiet. Hmm iförsig har jag läst till matte C, men jag får fan inte ihop det.
I alla fall, eftersom jag vart sjuk och missat ca 1,5 vecka i skolan så missade jag några inlämningsuppgifter som jag sitter och små klottrar på nu. Bland annat om mobbning, grupptryck osv. Jag blir arg på både mig själv och andra - man liksom blir arg inombords och brinner av engagemang när frågan om mobbing tas upp men sen då, vet jag många som jobbar aktivt och säger ifrån mobbning i praktiken? Inte många. Det jag vill säga är att ingen borde ta någon skit, stamp your feet, that´s why you got them! Och töntig som jag är skriver jag på engelska - det låter så mycket mer slagkraftigt. Jag sviker nog mitt land ( ?)
En urmysig dag med syrran idag, cornetto ville nog strypa oss men men! Fan jag älskar dig av hela mitt hjärta Nathalie. Det finns ingen, INGEN som Du. Kärlek till dig.

Hör och häpna mina vänner, det är 30 skoldagar kvar. Det är ingenting. Jag inser nu att tiden kommer gå fort. Festerna är många och kraven från lärarna är allt högre. Du skulle inte vilja ha ett smakprov på alla våra fördjupningsarbeten. Jag kan tänka mig att om ca 3 veckor råder ett helvete, men men.
Nästa helg väntar Luleå och Svenska skolidrottsförbundet :)

1 kommentar:

Kicki sa...

Puss på dig! <3 :) (Hade bara lust att säga det!)