tisdag 29 april 2008

Livet är en enda stor tidsbrist

Det är studenttider nu. Vi har taggat som fan och idag har vi kört den första "och så finns det dom som har..." underbart! Sen åkte vi hela klassen hem hit till mig i GH och fixade kalendern som ska upp i ljushallen på måndag morgon. Mohaha den kommer bli snyggast!
Det är bara så förbannat jävla synd att alla ska gå runt där i den gassande solen och snegla på klockan - är vi inte färdiga snart? För joho då.. vi har ett psykologiarbete som ska in i morrn och det är det MINSTA arbetet vi har nu, bara 2 blaffor kvar efter morgondagens inlämning.
Det här är kanske den bästa tiden hittills och kanske någonsin. Ska vi verkligen dag ut och dag in denna tid behöva fundera över hur vi ska hinna med det där arbetet när vi ska göra så mycket roligt med klassen? Vafaaaasen låt festen börja lärar-jävlar!!! Och inte nog med det - vänner, syskon, familj utanför skolvärlden... vart finns timmarna och dagarna som behövs åt dom?! Jag vill ha all tid i världen just nu.
Kliar mig lite på armen och inbillar mig att det sticker lite lätt - kanske har jag fått lite färg idag?!
Höll svenska tal idag - det gick bien så nu kan vi stryka det på listan :)
Valborg i morrn - det blir NS3B

Inga kommentarer: