torsdag 4 september 2008

Tanken inte värdet i pengar














Min syn på allt och lite till har förändrats. Mina tankar är så många just nu och jag tänker så himla annorlunda numera och ser saker från en helt annan synvinkel. Det är häftigt, lärorikt men också lite skrämmande. Jag känner speciellt att jag inte tar så mycket för givet längre och njuter mer av den kvalitetstid jag har med vänner, familj, i fina miljöer osv.
När jag kom hem i tisdagsmorse vid 05.10 så var mamma vaken och hälsade mig välkommen hem för hon skulle ändå "snart gå upp". Asså fyfaaaaaaan! Hur hittar man kraften att gå upp vid 5.15-5.30 varje varje morgon. Hon är värd världens största guldstjärna och det tycker jag faktiskt att var endaste förälder är värd. Allt slit, varje dag dom går upp till jobbet för att familjen ska ha det bra. Ta dig nu verkligen en funderare, visar du verkligen din uppskattning till dina föräldrar som ger hela sitt hjärta, sitt liv för dig?! Mamma har frågat flera gånger under våren om jag inte kunde bränna Niklas Strömstedts skiva men det har liksom bara sorterats bort uppe i mitt huvud. Det kändes verkligen i hjärtat när jag såg henne gå upp vid fem snåret på morgonen som alla andra mornar, jag skulle ALDRIG orka! I allafall var jag på stan igår, shoppade lite till mig själv men bestämde mig också för att köpa den där orginal skivan till mamma (jag vet inte hur många år sen det va som jag köpte en skiva) Gissa om hon blev glad..för en skiva? Nej det var inte för skivan utan för att jag ägnat en tanke åt henne, att det låg kvar i mitt minne att hon så gärna ville ha den. Tänk nu kan hon ha det lite trevligare varje morgon till jobbet nu när mörkret lägger sig över Sverige.
Kom ihåg, en liten sak kan göra hur mycket som helst för din mamma eller pappa. Min blev alldeles rörd och nästan grät. Det var värt mer än guld. Tänk allt man fått under sina år, det är tid att ge tillbaka, dom uppskattar det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket tänkvärt!

Anonym sa...

Jag förstår att din mamma blev glad! Verkligen gulligt gjort av dig! :)
Men du vet väl att vi föräldrar gör allt för våra barn?! Ni är ju det allra bästa vi har! :)

Kram
Mette/Myes mamma