söndag 10 januari 2010

2010 - nystart som alltid

Oj vad man får skämmas nu, 30 december senast, aj aj. Hoppas inte mina trogna läsare tröttnat på min dåliga uppdatering. När tillochmed sambon frågar varför jag inte skrivit i min blogg på länge så får man ta sig en rejäl funderare, hehe!
Det var så himlas mycket fart & fläng kring jul &nyår +- en vecka. Det vart många tågresor hem för att jobba, fira, träffa läkare osv. Men nu är allt det över och skolan är i gång igen. eller? Näh.. på onsdag då bär det hem igen, och på torsdag morgon kl 07.30 ska jag och christian infinna oss på lassarettet för operation. Om jag ska vara ärlig känns det inte ett dugg kul även om min omgivning verkar överlyckliga att jag fått operation. Men visst, såhär kan jag inte ha det så det är bara hoppas att jag har turen på min sida och får titt-hål SAMT inga konstigheter i magen efter det här. Tyvärr kan jag likväl vakna upp med ett större snitt, och problem med magen til I die. Så jag hoppas alla där hemma håller sina tummar för mig.
Annars då? Jag har snart avklarat min första termin på högskolan omfattande 30 högskolepoäng. Dock blir det lite strul med sista hemtentan som är på operationsdagen.. 28 h har vi på oss att skriva. Så det känns rätt kört tyvärr, eller det ÄR kört. Men jag måste ju prioritera mig själv i första hand även om det känns surt att hamna efter med skolan.
Har sett nya schemat för GIH som börjar 18 jan. Räknar med att jag hamnar efter 1 vecka på det schemat, glunK! Men det måste dom faktiskt hjälpa mig med. Det känns lite läskigt att börja där nu även om jag längtat hela hösten. Mycket nytt, mycke nya böcker attt få tag på osv. Men klara jg det första gången så gör jag nog det nu med :) Segt att börja pendla igen bara efter att ha åkt med Anki typ varje gång vi haft lektion senaste 1,5 månaden, NICE!
Christian och jag är nytränade och nyduschade. Vi ska lämna tillbaks filmen vi såg igår samt köpa lite godis till kvällens " en annan del av köping" SOM JAG LÄNGTAT!
Som ni hör är livet ganska bra även om jag har en del oroligheter framför mig . Men... what dosen´t kill you can only make you stronger!

Inga kommentarer: