onsdag 18 mars 2009

Vårens vackra första dag

Våren är verkligen här. Att vakna upp till strålande sol är samma sak som att räkna med ett strålande humör hela dagen, det känns som att livet leker på något konstigt sätt. I morse ringde klockan tidigt, och utan vatten var man, fy fan. Hämta Christian på stationen sen for vi iväg till Nautilus och jobba på som fasen i 1,5 timme. Uppe i 35 kg bänkpress nu, hehe. Men jag måste säga att mitt försök på 40 var rena döden. Efter det drog vi ner på stan en sväng, kika en tröja på MQ som jag berättat om för Christian, vilket var dumt! Kan jag aldrig vara tyst? Det krävdes många hårda toner i min röst för att få Christian att gå tomhänt därifrån, shoppoholic! Det fula i den fina kråksången är att C tror jag köpt tröjan i present och att det är därför han inte får köpa den - ehm.. svar NEJ! Han har redan 25 märkestshirt, no room for 1 more! Efter det köpte vi i allafall 13C a la spicy hot, magnums nya glass sen åkte vi ut till Gäddeholmsbryggan. Min favorit plats året om och det vart ett par perfekta timmar i vårsolen. Eftermiddagen har vart relativt lugn med översvämning i badrummet (ja kranen stod på när vattnet var avstängt i morse men det slogs visst på när vi var borta=katastrof) Sen blev det tacopaj och mys framför TVn. Nu har Christian precis åkt hem för han ska jobba i morrn, usch för det :(

Inga kommentarer: