måndag 26 november 2007

Så mycket men ändå ingenting

Det är nån slags mellantid nu. Man har planer upp över öronen men endå finns det inte så mycket. Dagarna är längre än man orkar med och det gäller att hinna hämta andan innan nästa dag påbörjas. Dagarna är sega men ändå rullar dom på.
Många nationella prov som man iförsig inte kan plugga till men dom finns där och trycker på med press och stress. Om en vecka är dom över om jag inte räknat fel, det känns väldans bra :)
Ser fram emot en fullspäckad helg med STHLM, Arosfortet och "lilla julafton" hos Clease. Frågan är ju hur mycket jag ser emot måndagen?! Inte alls! Men vi får skippa sovandet denna helg, det kommer fler lixom :)
Jag stendiggar iallafall snön som kommit för den lyser upp lite när man ska sega sig upp varendaste morgon. Och sen har mamma julpysslat lite här hemma. Adventsstjärnorna är upphängda/ställda, stjärndraperierna är upphängda och julgardinerna uppsatta. Det är på G, det är på G.
Blir en stor jul här i GH i år. Ska bli supermysigt. Mamma, pappa, bror, syster, henke, mormor, moster, tomas, emma, sara, moster, john, ruth, astrid och jag då. Bara att börja inhandla julklapparna.
Vi blickar framåt, eller iallafall jag. Det känns som att man är på rätt spår nu och låt det för guds skull fortsätta så. Taggad på livet?! Det ska man vara.
Måste skriva ihop ett tal till svenska nationella. Tänkte skriva om hur man fantiserar,drömmer,funderar,önskar och vill att ens liv ska bli i framtiden och hur realistisk man är i sina tankar. VVV? We´ll see :)
Livet är väl förjävla bra egentligen. Om vi tänker efter. Jag gillar livets alla söta vardagliga saker numera. Det är ju dom som gör allt lixom. På måndag ska NVSP3B fixa fina jularrangemanget, det kommer bli grymt. Och Sofie L kirrar förfesten inför balen. N-S-3-B !!!!!!!!
Snart kallar grabbarna i Prison Break.
Ciao readers!

Inga kommentarer: