fredag 23 november 2007

Sverige står med dörrar öppna för dig

Det finns HUUUUUR många städer som helst som har sjuksköterskeutbildningen. Nu är då frågan vad som är det viktiga med att välja stad och vilken lyckas övertyga en mest att söka dit?! Sen skiljer intagningsbetygen från 14 som minst till 18 som mest så det beror ju förstås lite på. Men vad är egentligen en "lagom" studenstad?! Nära till allt, hyffsat billigt att bo, hur stor är skolan, vad finns i närheten, hur långt är det hem osv osv. Nu har man fram till 15 april att söka alla svar för att kunna söka till hösten. Har nog redan nu bestämt mig för att söka men sen kan det mycket väl dyka upp något som lockar mig iväg etag. Inte vill man stanna i Wästeråååws hålan iaf. Den saken är väl säker?!
Jag ska i allafall inte rota mig i mina beslut för hårt i fall att nått skiter sig och allt slutar i besvikelse. Mål och ambitioner va det. Men segern är inte tagen förän allt är fastställt.
SACO-mässan bjöd på många broshyrer,papper,påsar,pennor,klubbor,tävlingar, söta pojkar som informera och en mysig bussresa hem.
Den här helgen ska bara ägnas åt att ladda för en vecka a la full fart.
Sova sova säng säng säng :)

1 kommentar:

Natalie sa...

Gud Bea jag känner med dig men liksom, tänk sen när du väl pluggar då är tankarna snarare... vart vill jag jobba vart vill jag bo liksom. Jag tror att det kommer bli jättebra hur som helst :)

Natalie
(http://naatty.blogspot.com)