måndag 18 februari 2008

Jag - värd ett träd eller två


Nu dimper det ner en tjock fet katalog var och varannan dag. Och då vart det underdrift med bara en. Tänk att dom skickar ut såna mängder av kataloger som ligger på flera hundra sidor styck till VARJE elev som anmält sitt intresse. Helt otroligt och rätt så sjukt tycker jag. Det är ju ganska så fascinerande vilken konkurrens det är nuförtiden mellan högskolorna och universiteten. Varendaste en som har tänkt att plugga är livsvikig för dom, att man ska välja just deras stad. Själv känner jag att många många är ganska så lika och ingen riktigt "proffs-sticker-ut". Jag har ännu en gång blivit förvirrad och går mig själv på nerverna. Hittade en intressant vidareutbildning i Växsjö idag - specialutformatsjuksköterskeprogram inriktning operationsvård. Det klingade alldeles utmärkt i mina öron men den är ju inte förän jag pluggat grund 3 år + jobbat 1 år.
Ni börjar bli vana vid det här snacket, men snart blir det nog någon slags klarhet :)

Grattis Nathalie på 22-årsdagen får vi nog lägga till. Var på kalas där nu i kväll, köpte henne en locktång.. .den enda hon inte hade. Så hörochhäpna nu har hon 6 prylar till håret, galning!
Fullspäckad vecka med möte,provx2, läxor, träning men sen .....då jädrar är det lov :D

Inga kommentarer: