onsdag 20 februari 2008

skolan blir sverige

En vaktmästare gör sig uppmärksam om mitt idrottsintresse. Min "karriär"/framgång inom skolidrotten tog fart. Inte tackade man nej till att skippa lektioner och leda idrott och dessutom sitta i samma styrelse som Han i nian. Ung och dum har man en gång vart men det finns ju inget ont som inte har nå gott med sig. Och se bara nu. Min tid inom skolidrottens värld har fortsatt och jag blev också intagen i Västmanlandsskolidrotts förbund. Med dessa meriter jobbade jag mig in i Rudbecks IF där jag efter två år avgått och min tid på skolan är över. Just nu gäller VSIF med mycket fokus på ELIT lägret och mitt ansvar som distriktansvarig för Skoljoggen. Känns konstigt hur jag som 18-åring kunde få det ansvaret. Det är ju ett ganska stort projekt det där med skoljoggen och det ligger ju faktiskt flera hundra skolor i detta län som man ska stå till tjänst. Men också häftigt att se vad man kan åstadkomma. Bara man vill. Dags för ännu ett år som distriktansvarig och en kick-off väntar i maj. Men innan dess, då väntar det kanske största klivet jag någonsin kan ta inom detta, klivet upp till Svenska Skolidrotts Förbundet. På årsmöteshelgen i Luleå väntar intervju och presentation. Skulle vara riktigt häftigt och en saftig merit. Men som sagt är jag aktuell och krigar om en plats som hela sveriges befolkning har rätt till. Jag hoppas mina meriter räcker till. Och jag menar.. SSIF:s jacka har jag ju redan :) Det ska bli spännande att se. VI hoppas på Luuuule!

Halvt kollapsad. Somnade i sängen en repa när jag kom hem. Nu pluggar jag förbryllat inför två prov i morrn, yawn! Känner mig hängig och lite halvt sjuk men låtsas som ingenting. Det är lovets närmande som håller mig vid liv, eller i allafall i skolan.
100-dagars närmar sig...då sjunger vi studentsången, för första gången på riktigt.
Ciao readers!

Inga kommentarer: