torsdag 27 augusti 2009

Första dagen på universitetet

Jopp, igår var det samling i aulan och inskrivning under dagen. Vet inte vad jag ska säga eller skirva egentligen. Massor massor maaassor utav intryck. Kände mig helt förvirrad efter dagen. Så mycket information, så mycket att lära, hålla koll på och anmäla sig till.
På eftermiddagen var vi med bara GIHarna. Skulle få reda på nollegrupper och så.. så går vi in och sätter oss i en sal. Så kommer det in en lärare och säger att vi ska göra ett förkunskapstest för att kunna dela in klasserna efter kunskap. Blev helt nervös o ba neeeeeej! Sen så sa han typ .. ahh 50 % för att få bli godkänd..blabla.. och jag kolla på frågorna o tänkte neeee det är inte sant! Så sahan och klarar ni inte ens G så kan ni ju fundera på om ni verkligen valt rätt program. Så börja vi skriva.. så vare nån tjej som ställde en fråga högt men fick inge svar, sen ringde det i en killes mobil om han ba: "nej men jag kan inte prata. Men nej.. inte nu! hejdå" så ringde den en gång till och då bad läraren honom att gå ut. Då reste han sig upp o ba NU SKITER JAG I DET HÄR! Så rev han sönder sina papper och sen slet han av sig sin munktröja. Då reste sig flera upp som satt bland oss och drog av sig sina tröjor. Under hade dom FADDER tröjor.. så börja dom sjunga " åååh GIH...Å GIH..gamla sköna GIH..." Fyfan snacka om lurade. Även om jag sa till dom jag satt bredvid att det måste vara ett skämt då "läraren" sa " då kan ni ju fundera på om ni verkligen valt rätt. Ahh eller hur liksom..men ändå så var man inte hundra.

På kvällen vare fest med nollegruppen och utgång på Strömpis, schysst ställe med halva priset i baren fram till 24 ;) Va fortfarande slirig när jag skulle hem men som tur va äre inte långt till Chrisitians brors lägenhet. Får vi tacka för denna vecka!
Strax före 6 kommer pappa och hämtar bilen, sen ska jag hem till hallsberg för en myskväll med Christian. Förresten 8 månader idag :)

1 kommentar:

kicki sa...

vad sweet att det är igång du! :)