lördag 15 augusti 2009

Rhodos 2009

En vecka, 7 fantastiska jävla dagar. Som Du sa.. om någon hade sagt till dig för ett år sedan att du skulle befinna dig här med mig, hade du trott det? Aldrig. Det finns mycket att berätta om den senaste tiden men det tar vi sen. Nu finns några nyfikna strutar som vill veta allt om resan :)
Vi åkte förra Onsdagen. Planet var i tid och vi fick skilda platser på varsin sida om mittgången, suuuug tänkte vi. + i kanten att vi hamna mellan två partey gäng framför och bakom också. Vi kolla fundersamt på varann och fundera vad fan det är här skulle bli. En flyresa, bussresa och så senare så kom vi till hotellet..sådär strax före 4 på morgonen. Så trötta slängde vi oss i dom stenhårda sängarna med sov som gudar.
Torsdag morgon vakna vi upp, dööö trötta, sket i välkomstmötet och sov vidare. Käka frukost och packa upp och gick väl ut i varmaste laget. Möttes av en vägg av värme. 38 grader i skuggan, till och med så jag tyckte det var varmt. Möttes av en fanastiskt vy - underbar pool och bokstavligen ett stenkast från havet.
Varje dag har bestått av stek vid och i poolen, strandtennis nere vid havskanten och många goa glassar i snackbaren. Jag kunde nog aldrig ana hur mysigt det skulle bli. Hur underbart det var att hoppa i den svalkande poolen och bara hänga vid poolen och bara puuuussas. Det var nog det mysigaste jag vart med om. Eller nej.. nu ljuger jag faktiskt. Men jag var verkligen med om VÄÄÄÄRLDENS finaste ögonblick. Christian och jag hade gått längs stranden mot ett riktigt röjparty. Visade sig vara 40-50 dansade ungdomar, sådär tyckte vi. La oss i gräset en liten bit bort. Satt tätt intill. Festen lugnades ner. En sista tryckarlåt spelades, en till. Vi kysstes och stjärnorna lyste ovanför oss. En strand, en stilla kväll, långt bort från allt det jobbiga, det fanns bara vi. Micheal Jackson - You are not alone. Åhh det var så vackert, jag var så lycklig. Kommer aldrig glömma det ögonblicket.
Det var en charmig resa. Mycket var helt fantastiskt, men en del fick man anpassa. En kyl som frös allt och lite till till is. En varm balkong om morgonen så frukosten intogs i sängen i skräddarställning, en taxiresa bort och vi var vid ett helt annat utbud. Men vi ville ha det lugnt omkring, så det var inte det. Även om det vart schysst med en restaurang eller två till på vär gata.
Tredje dagen snackade vi med ett par som låg bredvid oss vid poolen. Om dom visste vad som fanns runtikring, om man kunde åka nånstans osv.. Dom hade stenkoll och vi fick några tips så resterande kvällar åkte vi bort från Lardos där vi bodde. Förälskade oss i restauranggatan i Pefkos, snurra runt oss bland affärerna i labyrintform i Lindos. Underbart mysiga kvällar, ofta sena. Inte som här. Vi gick i allfall hem till Vincent & Mikaela som dom hetta, den där dagen vi börjat prata med dom. Spela lite olika fyllespel med kortlek, dom ville supa ner oss, gick sådär. Vincent spydde och täcka, lyckat! Snicksnacka lite mellan badturerna och sådär och även sista kvällen blev det några drinkar & shots på Eclips Bar.
Vi har haft det så himla bra och verkligen tagit hand om varandra. Visst vad det tråkigt att åka hem men vi ser båda fram emot att jag flyttar. Även om tankarna är många, oroligheten skapar tårar osv.
" Min älskling :) Jag är gladast i världen just nu :) Du är så grym, så jag vet inte vad man ska säga. Våran semester kommer jag aldrig att glömma, världens finaste och mysigaste semester. Vi kommer alltid vara ihop. Du och jag! <3>"
Hur glad blir man inte?

Inga kommentarer: