lördag 5 september 2009

Som om jag inte lidit nog!

För 1-2 månader beskrev jag min livs värsta magsmärta här i bloggen. I natt var den tillbaka och började ungefär som förra gången. Bara det att efter 5 timmar och inget bättre med eventuella gaser började jag ana någonting annat. smärtan blev bara värre, jag låg och vreeed mig i sängen. Visste inte vart jag skulle ta vägen och jag kunde helt enkelt inte lugna ner mig och göra det bättre sådär efter 5-6 timmar. Tårarna spruta och en enormt orolig christian låg och klappa mig på magen. kände mig minst på jorden och hjälpen kändes sååå långt bort. Såklart ringde jag sjukSYSTER, tur man har en sån :) Blev samtal till vårdcentral, beställning av sjuktransport, samtal med special sjuksköterska från SOS och här sitter jag nu med MAGKATARR och måste ändra om både livsstil och tankesätt. Jag som trodde man hade det en vecka eller så.. följer en genom hela livet. Så jävla ovärt! Skiiiiiiit skola säger jag bara :( Christian bokstavligen sprang till apoteket efter diagnosen så jag knapra i mig lite piller och smärtan gick ner medan tröttheten kom tillbaks. Sov en liten sväng innan vi gick upp igen och åt lite frukost, tog en dusch, gjorde i ordning oss och åkte in till Örebro för att träffa syster & Henrik. Tog en heldag på marieberg köpcentrum för att shoppa och fika lite :) Sen bar det hem hit och vi lagade lite mat - fläskfilé i gorgonzolasås samt pasta & potatisgratäng, gryyymt! Vi har verkligen haft en skiiiit mysig kväll här hemma med en del snack om gamla minner och lite singstar, hihi! Saknar redan dom små filurerna, hoppas brorsan tittar förbi nån dag också :)
Back at yah tomorrow mellan fiskkoken?!

1 kommentar:

Jenny sa...

men älskade vän, hur är det med dig nu?! puss <3