torsdag 6 maj 2010

vad är 3 st underkänt när det inte får plats en enda tår till

Japp. Igår rann bägaren över, egentligen var den överfull redan i förrgår men jag höll och höll och höll. Till igår. Då stod det plötsligt U, G, U, U på mina betyg denna termin. Inte så vidare kul även om allt har sin förklaring. Jag är ju så förbannat skoltrött. Den ena är kompleteringar jag måste göra från min sjukskrivning, den andra är för examinationen jag missa när jag var magsjuk och det tredje för denna nyss avslutade kurs med ett failur på hemtentan och en kompletering från ett seminarie jag missa. Jag väljer ju min saning och väljer gärna den sämsta om jag inte vet bättre. Grät en skvätt i christians famn igår men somna och vakna till en ny dag.
Idag väntade full fart på VFUn och en tur till Örebro. Väl på universitetet ville jag ta reda på mitt tenta betyg som jag inte är helt säker på ( krångligt att förklara) men i allafall så hörde jag på bussen kan jag tillägga att 75% i min klass hade kuggat på tentan, och ännu fler i dom andra 2 klasserna så 15 av 75 elever hade fått godkänt. Lärarna har dragit tillbaks tentorna och ska rätta om allihopp. Sa jag att jag gick på universitetet?
I allafall så gick jag upp till två lärare och snacka med dom. Uppenbarligen såg den ena att jag var rätt angelägen att få veta mitt svar då jag berättat att jag var ledsen. Kan säga att han smått tvingade fram tårarna jag ville gömma långt där inne. "Tyvärr" lyckades han och det blev en liten pratstund och han peppade mig att ta tag i allt och faktiskt se vad det är jag har missat och måste göra. Well I did... och det var inte så mycket. Så ja.. än en gång.. man ska inte måla fan på väggen!
Tack pelle!

1 kommentar: