tisdag 21 april 2009

Fullspäckad dag

Upp och jobba 06.45 idag, heja heja! Så klockan ringde så fint vid 05.30, usch! Men det lönar sig då man får gå hem underbart tidigt klockan 14 :) Jobbade i kundcenter idag och det gick väldans bra. Fortfarande lite smågrejer att lära men det sägs att man aldrig blir full lärd..Sen åkte jag hem och sov en sväng och efter det möte med VSIF och träning efter det :) Har bara softat sen jag kom hem och njuter av tanken av en ledig dag i morrn med Christian!
Mamma kom in till mig innan hon la sig. Frågade om vad Christian sökt för jobb, hur det skulle bli med boendekostnader, om man ska börja plugga blablabla. Självklart är det bra att någon tar ner en på jorden och får en att tänka på eventuella konsekvenser också men jag känner att det är nog motgångar ändå. Jag orkar inte hålla på att fega och fundera. Fan livet tickar på och det är värt en chansning helt klart. Om man ser allt ur positiv synvinkel och är starka tillsammans så är jag helt säker på att det kommer fungera :)
Jag har nog kommit underfund med att det i allfall är hyres som gäller då vi båda har planer på att plugga i örebro, på 1-2 år hinner man ändå inte betala tillbaka så mycket och det är ju faktiskt inte helt lätt att få lån heller. Mina lånchanser är iallafall 0, frågan är vad christians är, får vi kolla upp! Men vi får se om det dyker upp ett 100 % framför näsan på C. Man vet aldrig!!!

Inga kommentarer: