söndag 5 juli 2009

Fullt ös - medvetslös

En vecka fylld av fart och fläng. Som vanligt är klockan mycket och jag vill uppdatera snabbt för att kunna lägga mig. Lovar som alltid förut om en längre update i morrn men den där morgondagen skjuts gärna framåt i tiden.
I onsdags jobbade jag en sväng, sen kom Christian hit. Vi gick på stan och shoppa lite sen var det järnet hem till dom andra för att sätta upp vårt tält med plats för 100 sittande gäster, jojemän! Så vi var några man som fixade det där sen blev det lite käk tillsammans. På torsdagen vart det en rätt lugn förmiddagen och eftermiddagen bestod av jobb tyvärr men det gick ingen nöd på christian som var hemma och vänta, fick det mesta serverat och var iväg och käka med mamma & pappa. När jag kom hem vid 10-snåret på kvällen så knepa& knåpa jag och christian med skyltarna till mammas födelsedag. Kom väl i säng efter 00 och dom första firarna inför mammas 50 årsdag kom 02.30, mitt i djupsömnen. Stod och skramla med kastrullock utanför balkonger, vilka idioter till mostrar man har ;P Så vi fika lite mitt i natten där till halv fyra sen var det bara att härda den enorma värmen på rummet och försöka sova. Sen ringde klockan strax före 7 och då var det dags för oss att uppvakta mamma med 50 st rosor, champange och jordgubbar. Sen höll vi vakt på mamma sm var tvungen att sitta framför tvn ett tag då farfar och pappas brorsor smög sig dit och skruva ihop stommen till LUSTHUSET mamma skulle få. Gissa om hon blev glad! Så vart det tårta med dom, syrran ramla in där nånstans också sen var det bara full fart. Fixa& dona, hämta mat o grejer, sätta ner skyltar, ställa fram, göra sig i ordning och sen kom mammas jobbarkompisar vid 14, sen rulla det bara på. Grillningen satte igång vid 18, då var liksom allla där. Så satte dom sig till bords och då kom vår överraskning till mamma - VIKTOR, trubadurkillen vi hyrt in som körde lite schyssta låtar i 2 etapper mellan 19-22.30. Många fina presenter, god mat och trevliga gäster!










Upp i hyffsad tid på lördagen. Fixa lite bort och stolar sen for jag nathalie christian och henke iväg till Gröna Lund. Hann köra lite 5-kamp innan en rejäääl regnskur kom så då satte vi oss för att äta. Sen sken bara solen upp ochdet blev en underbar kväll med karusellåk och tävlingar. Fritt fall TILT gav rena dödsångesten. Som fritt fall, fast man STÅR UPP OCH LUTAS FRAMÅT när man är högst upp, herregud!



















Grattis Kickiii till körkortet! Glöm inte vem som lärt dig att backa runt hörn ;)

Inga kommentarer: