onsdag 30 december 2009

Julen 2009

Spenderade en hel vecka här i Gäddeholm kring juletider. Det blev en del jobb men också himla mycket mys med familj och vänner. Vi börja som vanligt får jul dagen innan med la familia. Dom glufsa julskinka - jag glufsa mammas jullimpa, yum! Så vart det lite rim och mys framför tvn. Underbart!
Sen drog julafton i gång. Fullt upp med förberedelser inför vår stora julafton med 16 personer. Man ville ju helst hinna göra sig fin men sen skulle all mat förberedas, plockas fram, glöggen värmas och hej och hå. Vid två kom våra gäster. Vi åt och vi drack, vi drack och vi åt, höhö! Sen kom tomten och välde paket över mina små kusiner. Deras lycka kunde vi nog alla leva på,haha! Sen vid 7-tiden åkte alla gäster hem och familjer eriksson-ellström-grunditz vart kvar och hade vår lilla paket-öppning. Vart sådär dunder nöjd med alla julklappar. Mycket som jag önskat mig, alla kläder passa (pjuh) och ja sådär. Fick en symaskin av mamma och pappa, as coolt.Lite kläder, underkläder, parfym, suuuuperfina smycken och lite sånt där :) Julaftonskvällen avslutades självklart på midnattsmässan i Domkyrkan - dagen fulländad.
På juldagen for vi hem till moster och kusiner i Barkarö på ännu lite julmat. Lika trevligt denna dag att ses igen. Lite mer sansat sådär när tomten vart förbi och alla funnit lugn igen ;) På kvällen väntade utgång på Blue moon Bar för mig och Christian. Vi haka på brorsan, hans nya tjej och deras polare. Super skoj att komma ut en sväng. Fan man får ju inte tappa danstakterna redan ;P
Annandagen körde vi ett rea-varv på stan, spicy hot och sen en myskväll i Hallsberg bara jag och christian, supermys!

Inga kommentarer: