onsdag 2 december 2009

Turbulent tentasvar

Jaha..och så var veckan kommen då tentasvaret skulle komma. Min allra första tentan. Nerverna var på högvarv och man bara hoppades hoppades att klara det. Ringde en GIH-vän som förklara hur man kolla sitt betyg på internet. Bokstaven U stod som stämplad över hela dataskärmen. Jag la besviket på luren och efter det bara sprutade tårarna. Dels för att jag var ledsen, besviken och allmänt förbannad på mig själv. Räknade ner minuterna - kommer inte Christian snart?! Hörde hur nyckeln sattes i dörrlåset, tårarna spruta om möjligt än mer, så förtvivlad. När jag såg honom kände jag hur arg jag var, han såg oroligt på mig och jag smacka handflatan rätt i väggen så det small rätt bra och utbrast - Jag klaaaaaaara inte tenta jäveln. Den kvällen bestod av många tunga samtal, tårar och pepptalk med sambon. Jag kände bara Fyfaaan omtenta om 10 dar, hejdå livet! Det var bara pallra sig iväg dan efter till praktiken och sen in till örebro för att hämta tentan och se vad jag missat, om jag var helt ut och cykla. Gick in på kontoret, fick ut min tenta. Men...men... det står ju 14,5 i hörnet? Man skulle ju bara ha 11? :O Eller? Jo, visst DU har klarat tentan sa tanten frågande. Men det stod ju att jag hade fått U. Hmm..bäst vi kollar sa hon, för tentan, den har du minsann missat. Sen slog det mig. Kompleteringsuppgiften från när jag låg inlagd är inte inlämnad - därför står det U. Och betyget på internet var för hela delkursen inte bara tentan som alla trodde. Så nu ska jag knåpa ihop en sidan och lärarens förändrade roll i stället för att plugga 10 dar till omtenta, pjuh!!
Lyckan är obeskrivlig just nu. Just min första tenta var jag in hela måndagnatt på akuten och hade lättare "anfall" i en HEL vecka, konstant smärta. Minns hur jag sov, läste lite, sov, läste och christian låg bredvid mig i sängen och förhörde. Och hur hela tisdagen gick åt till att bara sova, läste inte ett ord då, men FAN jag klara det. Känner verkligen att jag kan klappa mig på axeln denna gång.
Fick 10 röda rosor av världens sötaste Christian också :)

Nu har saffransbullarna snart jäst klart. Christian och jag julbakar :) Ska försöka lägga in lite bilder sen! Over and out!

1 kommentar:

kicki sa...

faaaan vad skönt! :D muuuuucho bra jobbat sötis! <3 och duue, jag var på massagekurs i helgen och lärde mig en maaaassa. och därbland att det är "direkt olämpligt" för personer med gallsten att få massage. kanske värt att tänka på att hur skönt du än tycker att det är att bli masserad av christian, att det kan förvärra allting.. ville att du skulle veta det bara! :) ha det kaanooon! :) (har btw fått ledigt från jobbet när jag sticker till ASIIA :D) pussss! :*