lördag 25 december 2010

JUletider

Och så var dagen som vi alla väntat på plötsligt bara över. Även om vi har många mysiga dagar kvar tillsammans så är endå den allra största förbi.
Jag jobbade järnet enda till kl 22.30 kvällen innan julafton vilket resulterade i att jag missade uppesittarkvällen med familjen. Skinkan hade de redan smakat, likaså mammas limpa, julgodiset och rimmen var skrivna. Men jag hann hem till att avsluta kvällen innan vi skiljdes åt i allafall. Chrille och jag satt uppe och julrimma till efter tolv i allafall, det var mysigt!
På julaftonsmorgon hade vi mysfrukost med nykokt gröt, färskt bröd och annat gott! Sen var det bara att putsa till de sista inslagningarna och styla iordning sig. Sen for vi iväg till Moster Maggan i Barkarö där hela mammas sida firande jul ihop så hela 17 st vart vi. Hon hade gjort det sååååå fint hemma hos sig och maten var minst sagt kanon. Sen kom den skånska tomten och dela ut paket till barnen ;) Strax före åtta-tiden tackade vi för oss och åkte vidare hem till Nathalie, Henrik & Ludvig där vi delade ut våra julklappar till varandra, drack lite glögg och annat o testade deras knäck. Jag fick sååå många fina julklappar så jag tror nog alla vart en favorit på sitt sätt. Vart bortskämd med både pengar, smycken och kläder, Det gillas! ;)
22.20 ruuusade vi iväg till Domkyrkan för midnattsmässan. Det är så skönt att bara sätta sig i kyrkbänken och lyssna på underbar julmusik. Då hinner man verkligen landa, tänka igenom allt som varit, kommer att hända och vad man ska vara tacksam för. Dock hoppa dom över "gläns över sjö och strand" som är sååå mäktig när 1500 personer sjunger samtidigt så prästen sjönk lite i mina ögon där :P Jag är ingen kyrkmänniska annars men just midnattsmässan på julafton är något speciellt!

Idag är det juldagen. Pappa och chrille var iväg tidigt på mellandagsrea. Kom hem med en dator och skrivare till oss samt platt-tv och tvättmaskin till mamma och pappa. Nu sitter jag egentligen bara och väntar på att familjen skall komma hit på mat kl 15. Chrille har precis åkt iväg till sin mamma i Laxå. Min lilla prins, jag vill att han ska vara här hela juuulen!!

Får bjuda på lite julklappsbilder och annat senare för kameran vart kvar hos nathalie. Puss!!

Inga kommentarer: