måndag 13 december 2010

Lucia

Tog bussen iväg till VFU-skolan för nästsista dagen i morse. Klev innanför dörrarna och möttes av en otrolig folkmassa och ett enormt stort luciatåg. Högstadiet hade luciauppvisning med levand musik och fin sång. En tjej va otrooooligt duktig så berömde henne rejält när jag träffade på henne senare under dagen. Ja.. efter det bjöd jag och den andra Beatrice lärarna på lite lucia/avskedsfika.
Sen vart det poängurnering med oranga enheten och även spökbollsturnering mellan röd-orange enhet. Uppskattat, kul och rena semestern för oss lärare.
Känns tråkigt att lämna fantastiska lärare och en heldel fiiina elever! Men back in buisness som man brukar säga. Ska bli skönt att komma tillbaka till verkligheten igen, att själv sitta i skolbänken och bli lärd. Och så kommer det ju ett efterlängtat jullov även om jag har 2 små arbeten att skriva så kan man ju göra dem när man vill.
I kväll var christian och jag iväg till gymmet och belönade oss med en solning efteråt. VI har nyss avsluat en fotbollskväll framför tvn ; arsenal -man united.
I morn väntar "ledig" dag då jag ska vara hemma och skriva på mitt VFUpaper samt baaaaaara ta det lugnt...kanske sy något då ;)

Inga kommentarer: