söndag 26 december 2010

världens godaste saffransbullar

råkade publicera detta inlägg på min syblogg i söndags eller måndags.. inte bra!!!

Herregud, jagade recept på saffransbullar på nätet men fick mest fram Lussekatter och kanebullar. Så ringde mamma och fick recept på hennes bullar som bygger mycket på fingertoppkänsla men herreguuuuuuuud va bra det receptet vart ihop med tips från syster och andra sidor. Hade både vaniljsocker, finfinhackade mandlar, mandelmassa och lite riven vit choklad, skaaaaaaaapliga saffransbullar!!!




I fredags efter skolan åkte jag hem till Västerås. Började med att tåget var försenat från 14.56 till 15.08. En stund senare ändrades det till 15.06. Jahaja tänkte jag när klockan började närma sig 15.00....dags att gå ut. Nähä du, då ÅKER tågfaaaaan , 7 minuter för tidigt. Jag tillsammans med många andra som missade tåget var OXTOKIIIGA! Men vi fick snällt vänta på nästa anslutning. JÄÄÄÄVLA SJ alltså, att man är så beroende av dom är ju bara tragiskt. I allafall så kom jag fram till Västerås tillslut. Lagom till stängning i mammas butik. Vi vinkade iväg de sista kunderna och svabbade av innan vi åkte till syster för lite pizza och mys med henne och Ludde. Han var dock väldigt ledsen, gaserna var knappt hanterbara och jag förstår ju verkligen hur j*vla ont man kan ha i magen. Tyckte så synd om honom, och lilla mamsen som inte gillade att se Ludde så ledsen, o så förstås mitt lilla mostehjärta sved också. Men de 10 minutrarna som kändes som en evighet, sen var han lugn och fin igen.




I lördags var det upp och hoppa och iväg för att hjälpa mamma på Å-kanten. Hon förberedde för öppning, sen kilade hon iväg och inhandlade lite julklappar medan jag lekte affär i hennes butik. Funka utmärkt!! Gör karriär där igen framåt tisdag kväll om det är någon som vill kika förbi!! På eftermiddag/kvällen var det dags för julbord tillsammans med pappas släkt. Superkul, ca 30 pers var vi och det var full galej enda tills jag fick jäkta iväg till tåget!




Idag har jag skrivit PM heeeeeela dagen lång och även hunnit med 2 st fleecemössor som ska värma två förskolelärares huvud i vinterkylan! Och så saffransbullarna såklart :)




I morrn väntar en teoridag i skolan och sen på tisdag är det slutspurt. 8-17, låååång dag men de sista 4 timmarna är undervisning i bugg, KUUUUUL!!!!

Inga kommentarer: