lördag 1 december 2007

En friday i STHLM

En heldag i STHLM började med tåg vid 13-tiden. Skulle möta stjärnan själv som inte kunde förklara vart han stog nånstans så jag fick kuta runt i halva sthlm för att hitta honom. Väl vid sergelnstorg hittade jag en förvirrad grabb. Rusa runt bland alla julklappsgalna stockholmare för att sedan göra ett försök att hitta till Frejagatan dit han skulle på jobbintervju. Frågade säkert ett tiotal människor om vägen men fram kom vi, t.o.m. i tid :) Det gick tydligen strålande på "Mr kap" och jag chillade i deras flashiga soffor säkert 1 timme. Orka långa jobbintervjuer, höhö!
Vägen tillbaka till stan blev värre. Gick nog fel redan från början och kom verkligen inte dit vi skulle. Nån tant surra om gator hit och gator dit så vi tog bussen för säkerhets skull. Ner till citykaoset och tamej fan får man leta länge länge efter en restaurang. Hamnade tillslut på restaurang Drottninggatan som hade supersmarrig mat. Därefter blev det biljettköp till filmen "Leo" som hade premiär och i väntan på den blev det en mysig fika på nått av alla miljarders café. Filmen, den va kort, men jädrar i mig vad den va våldsam. Ett tips att vara rätt förberedd på den innan man sätter sig och tittar. Sen blev det trask till centralen i typ minusgrader så vi hacka tänder båda två. Tillsist blev det häng på centralen i väntan på tåget.
Det var väl jag och alla 30+ are som hade vart ute och svirat som åkte sista tåget hem. Men då kunde man ju roa sig åt deras fyllekonversationer. HAHA!
Tack för en super mysig dag <3

Inga kommentarer: