söndag 30 december 2007

Juletiderna överstökade och nya andetag inför det nya året tas

Släkten har åkt hem. Julmaten är slut. Paketen är öppnade. Tomten befinner sig återigen på nordpolen. Tänderna är tappade efter all knäck. Julen har satt sina spår. Kulorna har börjat trilla ner från granen som börjar bli lite seg i roten. Och mitt i allt det här då så ska vi leva upp till allt som nyår får en att tänka på. Överskattat är ett bra ord som passar nyårsafton alldeles perfekt. Tur man inte har samma hysteri nu som de första åren man fick fira nyår med vännerna. Då snackar vi förväntningar, fan större än när tomten kom med paket. Men om man tänker efter, hur jävla kul var det? Nuförtiden kan man lika gärna ha roligt en annan vanlig festkväll. Hur som helst blir det middag tillsammans med vännerna och lite skumpa på tolvslaget. Kanske börjar man redan bli gammal, hmm! Vi får se, det förvånar mig INTE om vi tillslut hamnar nån annanstans.
Ännu en tradition är inlagd i julens pressade schema. Jag va ju årets 18 åring i släkten vilket innebär att man är med på kusinutgången på juldagen. Alla 18+ kusiner med tillhörande vänner samlades hemma hos Nathalie efter julbordet hos farmor&farfar för att kröka till lite. En förfest värd att minnas, vi hade grymt kul. Festens lite drygt 15 pers spred på sig vid 22-tiden. Oldiesen drog till Varda, mittemellan folket till Pluto och minstingarna på 18-20 begav sig till Konrad. Va ju inte igår man var på Konrad och jag måste nog erkänna att i mina ögon är Konrad underskattat. Vafan Plutos DJ kan ju hoppa upp och sätta sig nånstans. I like the music @ konrad, for sure! En kväll värd att minnas med en morgonläggtid på 04.30 vilket gjorde att jag 07.30 vakna ganska pigg. Jag är konstig jag vet :)

Inga kommentarer: