tisdag 1 januari 2008

Nyår - oslagbart eller katastrof

Är det inte konstigt egentligen. Allt snack om nya liv hit, och nyårslöften dit. Hur i hela friden ska man kunna börja det där nya "nyttiga livet" när man vaknar upp med jooooordens bakfylla, allt för att nyår ska bli galet kul och helt jädra oslagbart. Logiken är väl sådär?! Ghad denna fylla slog till hårt i allafall. Sisådär återhämtad och somnar var 5 sekund i soffan.
Nyårsafton började med en stöld på min plånbok så jag ville mer än gärna dra den nyinköpta skumpan i marken och bara sitta hemma och ruttna. Efter spärrningar och besök på polisstationen så blev det lite nyårsfika hos Nathalie&Henke. Nu måste de vara sista saffransbullarna som går! Hem och lite styling sen va det bara att dra på sig festblåsan, ta en drink med morsan hemma i soffan och sen dra vidare till Kicki som fixa 3-rätters. Samlades 11 vänner där ; Alex, Anton, Bea, Kicki, Christer, Karin, Eric, Gustav, Mye, Martina och Maria. Käkade middag och börja pimpla på som aldrig förr med visor och allt va det va. Tolvslaget med champange och raketer på kullen bakom. Sen blev det lite mingel inne igen och sen blev alla taggade på stan. Så hopp upp på cyklarna och iväg ner på stan. Is,nyfallen snö och en full bea. Behöver jag säga mer? Mitt högra knä är skrapat och uppsvullet, min armbåge är öm och jag fann precis en ganska stor bula i huvudet, allt på högersida..! Alla drog mot centrum eller nått men jag trampa utåt Jockes hood och där avslutades dagen/kvällen/natten. Det va seriöst 100 - grader ute vid 2-tiden och jag trodde på riktigt att det va slutet och jag skulle frysa ihjäl.Alkohol!
Och idag.. idag mår man som man förtjänar! BAAAAD!

Inga kommentarer: