torsdag 31 januari 2008

Det där med kollektivtrafik

Skulle för kanske första och sista gången åka buss igår för att hämta bilen på farsans jobb.
För det första får man kila runt halva stan för att hitta till rätt station och rätt nr på bussjäveln.
Så får man vänta typ flertalet minuter och den där tvn som visar hur många minuter det är kvar verkar inte ha samma tidsuppfattning som resterande omvärlden. När den väl kom, och när man väl krigat sig fram i den tighta gången så väntar sightseeing runt hela jädra stan. PAPPAS JOBB NÄSTA TACK?! Jag överlevde iallafall för den som undrar.
Det är väl tur vi har VL så inte alla bidrar till växthuseffekten som jag.

Nu är det farväl till syrrans lägenhet i 4 månader. Jag överlever nog, på nått sätt.

Krogen utgång med ligan igår. Sååå trött som jag va är det ett mirakel att jag orkade ut... då har ni nog lite föreseende för min historia från igår. När jag traskat hem till syrrans lya hann jag väl stänga och låsa dörrn och sätta på eskobar i stereon innan jag fick för mig att bara kasta mig i sängen för en stund och samla lite energi. Nästa gång jag öppna ögonen va klockan 07.30 och dags för skola. Partykläder och smink sov jag i och uppdragna persienner hade jag för den delen, undra om vi har nå fönstertittare här i stan, hope not!

Helg helg underbara helg, välkommen! Nu ska jag sova i min bigga bed :)

Inga kommentarer: