söndag 23 november 2008

Ett be(för)sök är aldrig fel

Har brorsan på tillfälligt besök då hans lägenhet är typ obeboelig då den är under renoveringsprojekt. Det ryktas om att det GÅR att bo där men ändå väljer han att stanna några dar extra här hos syrran :) Jag måste faktiskt säga att det är trevligt att ha nån att sitta och småsnacka lite skit med framför tvn en hel kväll. Självklart är det ju trevligt att mysa framför tvn själv nån dag men oftast är det mysiga med sällskap. Får hoppas den behöver renoveras om en månad eller så igen, hihi! Nähh.. jag får hålla mig till jul, då blir det full julstämning här hos familjen Eriksson och alla är samlade än en gång. Mamma har bytt till röda gardiner i köket och hängt upp julstjänor och liknande i varenda fönster. Och öppna spisen.. den brinner ju såklart för fullt! Ljusets tid i mörkret är kommet, I like! Mysfaktoooor!
Blir tokans tokig på mig själv ang. det där 12 % jobbet. Jag vet inte vad jag tvekar på egentligen då det handlar om att göra nånting KUL 5h/veckan. Men nått får mig att fundera. Antingen är det min begränsning att fram till 2010 inte kunna vara utomlands i mer än 1 månad. Men frågan är ju om jag kommer vara det ändå?! Men det är nog framför allt om jag klarar det här, och att jag självfallet måste klara det tillsammans med ett annat jobb, rätt saftigt sådant. Sörmland har ju en som är sugen på tjänsten också, så det ligger inte helt i mina händer bara. Det skrämmer mig att jag ska konkurrera ut en KARL från Sörmland, hur skrämmande låter inte det? Hans bagage är säkerligen fullt med erfarenhet.. mitt? tjaaa.. jag vet inte. worth a shot?!

1 kommentar:

Anonym sa...

oooj, skolidrottsjobbet alltså?! :)