måndag 10 november 2008

Riksidrottsforum Umeå

14 timmars sömn senare kändes läget RÄTT okey. Halsen är lite svullen men allt anat känns bättre. Dock är jag redan trött igen så nått fel verkar kvarstå :P Heldag med Alexus idag var bien bien. I morrn väntar en lunch på stan med Jehnny ;) Tror det är ELIT möte i morrn också. hmm! Uppdateringen om Umeå orkar jag inte nu heller typ :P
eller okey...
Torsag: Jag var väl den första av alla 500 på plats. Kändes det som i allafall, hehe! Mingla runt på stan en del och hittade en PÄRLBUTIK = beas dag är räddad ;) Shoppa loss där och sen lite smågrejer, vidare till hotellet för uppladdning. Vid 17-tiden anlände Sanna, min roomie. Mingel och middag med alla ungdomsrepresentater på kvällen och denna kväll avrundades tidigt.
Fredag: Många tuffa föreläsningspass och verkligen en chans att öka uthålligheten i koncentration. För man ville ju höra och ta in det dom sa liksom :) Efter en spännande dag med alla utredningar och frågeställningar så var det middag med underhållning "Mammas nya kille" från P3, we like! Nån drink i baren efter det för att dra vidare till ett utav Umeås uteställen. Uppslutningen var sådär så vi från RIF fick hålla i gång stället. Blev mest barhäng och en del snack.
Lördag: Tidig morgon med frukost och sedan föreläsning. Efter det fick vi ungdomar lite "ledigt" från det tunga och fick åka till IXUS (?) för att träna lite. Blev Kickbox/Kibox/boxersise och allt vad det nu kallas. Grymt jobbigt men så jävla kul, kan ju ta ut lite ilska då ju, hehe! Tillbaka till gruppdiskussioner på folkets hus som jag personligen gillade mer då man själv kunde ge lite åsikter, idéer osv. Efter det var det bara att svischa om för middag och "Idrottsfest". Fin 3-rätters med ståuppkomik och efter det liveband. Så lite styrdans till ABBA och andra godingar var ju inte fel. Lite stel i rocken sådär i början men det släpte senare då mobil och allt flög och far under dansen, haha! Folket droppade av rätt snabbt så vid 1 stängde dom igen stället. Min roomie drog sig hemåt då hon inte hade åldern inne men jag och Erik, också från styrelsen, drog vidare för att leta upp folk som försvann till någon "kareokebar" tidigare under kvällen. Vi va rätt sugna på att höra någon från styrelsen sjunga ;) Vi hitta inte på många själar och fastnade slutligen på " Två våningar" där vi hitta 4 st ungdomsrepresentater. Resterande 490 pers var spårlöst försvunna :P Där var det tydligen 80-tals tema så vi var nååågot felklädda, men men. Lite jackson5 och sån musik där, very nice. Sen bar det hemåt, en dag kvar dagen efter. Mötte 3 grabbar endast i klädda kalsonger utanför mitt hotell som undra om jag skulle med på efterfest på deras rum. N-E-J-T-A-C-K-!
Söndag: Även en tidig morgon här med packning och frukost innan en GRYM föreläsning med Magnus nånting. Riktigt duktig på att prata och många intressanta saker delade han med sig. Lite panel och sen avslutning för detta RIF. Lunch och hemresa som inte heller den vart nå bra. (samma visa som förra helgen) Dimman låg för tjock över Umeå så vi fick bussas till Skellefteå där planet kunde landa så v ifick flyga därifrån. Tur jag bara hade buss från Arlanda att vänta mig sen. Stackars stackars Göteborgarna hade lång väntan och lång resa att vänta sig. USCH!
Over and out folks :)













For you Henrik: THUNDER

1 kommentar:

Anonym sa...

Tacka tackar! :-D