fredag 14 november 2008

Scandic Malmö Live

Sitter här i hotell lobyn mitt i stan. Den äldre generationen har krypit tillbaka till sitt medan jag mer än allt skulle vilja ha en Malmö partypolare. Jag undrar om Zlatan är hemma på besök?! Hmm.. i allafall hade taxi chauffören från flygplatsen och hit JÄRNKOLL på allt som handlade om Zlatan och han verkade faktiskt ha lite conection med honom när han väl är hemma, coolt tyckte jag! Jag har ett skita fint rum här, dubbelsäng, speglar från golv till tak i badrummet och ett inbyggt badkar. I LIKE! Synd jag är själv här bara. Room 120, du är så välkommen, höhö!
Tyckte mig ha en stressig resa till flyget idag med tidspress och allt. Mot min förvåning satt jag vid min gate och 1 h 45 min till avgång, fyfan! Mossan börja växa under arslet och mina fotstamp hade bildat små gropar i golvet. Skämt åsido så hittade jag charmen / tidsfördrivet med att sitta på en flygplats och bara åskåda. Att "att titta på folk är kul" har man ju kommit fram till förut men nu såg jag någonting speciellt. En kostymnisse med hela kittet på - satte sig i ett litet hörn på GOLVET och drog fram sin laptop. Mot min förvåning slår han på ett avsnitt av någon form av serie, med LJUD och börjar skratta och sjunga med i "anksången". Tro mig jag log stort för mig själv. Sen hitta jag på nästa nisse som satt snett emot mig. Han satt faktiskt på en stol, men också han med laptopen. Denna har tom. hörlurar men dem bredvid ser gott och väl vad han gör. Kvinnan bredvid lyfter blicken från sin bok och sneglar över datorskärmen. Hennes ögon växer och blir minst dubbelt så stora. Hela hennes ansiktsuttryck ändras och hon visar klart och tydligt missnöje. Jag undrar verkligen vad han kollade på.....

1 kommentar:

Anonym sa...

ooooh, jag MÄÄÄ!!! ..såkert nåt grabbit! hmpf!=) saknar dig min lilla resande kvinna! Puss!