torsdag 1 oktober 2009

Till drömmarnas land. Dit måsten aldrig når.

Lyssnar på sorlig musik. Kalla den lugn om det känns bättre. Modern som man är drömmar man sig bort bland alla vackert upplagda facebook-bilder. Jag glömmer mig bort en sväng, känner hur jag ler åt andras lycka som genomstrålar bilderna. Letar igenom klasskompisarna, dom som en gång verkade tråkiga. Varför har dom gjort allt jag vill uppleva. Känns som alla har tagit vara på sina drömmar och kämpat för att förverkliga. Får en plötslig längta av att skita i allt och bara dra. Vad gjorde jag egentligen av mina drömmar? Har jag kastat bort dom eller kanske bara lagt dom på en hylla? En sak har jag kommit fram till, en dag sitter du framför din dator med min facebook sida. Och vet du vad du gör? Du drömmer dig bort i leendet som speglar min glädje. Tänk att bara få vara. Bara uppelva varje dag, som någonting annat. Inget att fasa för ,inget att hinna med, inget som fyller mig med ångest. Bara leva livet, njuta av varje ny stund och lyfta huvudet högt mot himlen - tänka, fy fan vad underbart!

Inga kommentarer: