måndag 2 februari 2009

Arbetslös arbetsnarkoman

Hehe, som jag så kaxigt sa i bilen igår påväg hem "dom kommer ju ringa innan jag hinner vakna i morrn" och woalaa, they did :D Så det var bara att kasta i sig frukost, på med kläder och traska en promenad mot förskolan, mot första dagen på nya jobbet. Visst är man en liten virrpanna i början och varje fråga barnen ställer är ett prov på vad jag kan om deras regler och rutiner. Några av barnen fick jag riktigt bra kontakt med såhär första dagen så det känns lovande. 20 barn finns det, lite lagom sådär :) Söta hela bunten!
Nu sitter jag och lyssnar på musik som jag ska koka ihop till spinningen jag ska hålla i kväll 18.30. Får hoppas jag hittar några riktiga godingar. AT50 BORDE inte vara ett problem, men who knows. Fredda varna för att det inte är ett jätte poppis pass, lite svårflörtad tid. Problemet är ju att jag hellre har 30 än 3 medlemmar på passet :S Well well!
Jag som skulle trixa med mina pärlor och lägga en tanke eller två på mitt skolidrottsjobb, men ICKE! Får ta det i morrn efter jobbet i stället. Jobbar 8.30-13.00 på förskolan i morrn :)

Måste ju bara berätta en SJUKT rolig grej. Mötte en Västerås-tjej igår på stationen i STHLM. Hon gasta "HEEEY" från flera meters håll och närmade sig mig med öppna armar för att krama om mig och fråga hur allt är nuförtiden, vad jag gör osv. ja... .problemet ligger ju i att jag FORTFARANDE inte vet vem männskan är :P Jag har ju sett henne förr, mer än så vet jag inte. Så det var ju lite träligt sådär, jag bara gick och vänta på att pengen skulle trilla ner när vi gick där mot tågvagnarna, men det kom aldrig någon peng :(

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA vad var det för brud egentligen?! :P