torsdag 12 februari 2009

Confused

Snörvlar fortfarande lite även om det är på bättringsvägen, så jag tänkte ge mig ut på en promenix, bara en kortis :D Just nu sitter jag och kikar på AMS efter ny inkomna jobb men det går väl sådär, som vanligt. Vakna upp med sjuka ångesten i morse. Över framtiden, över utbildning, över jobb - you name it. Inget känns tillräckligt roligt att jobba med hela livet och bara tanken av det skrämmer mig. Jag förstååår bara inte varför jag är stressad och känner att jag måste plugga NU NU NU för att sedan börja jobba for life. Antar att jag vill få struktur på livet, liksom nått som går på rutin eller är säkrat som man kan utgå från. Just nu kan jag göra PRECIS vad jag vill, antar att det stör mig på något sätt då jag faktiskt inte gör nått crazy. Varje dag känns ovis, jag vet inte vad jag ska göra i morrn, om en vecka, om en månad om ett år. Visst är det skönt med valmöjlighet, att man kan göra det man vill, men inte om man har beslutsångest. Jag är ju inne på Idrottslärare på GIH men fick höra "hur många som pluggar till idrottslärare får egentligen ett sånt jobb" från en idrottslärare, då blir man ju lite småskraj. Jag orkar väl inte stå utan jobb när jag pluggat färdigt, faaaan!
Igår var iallafall min sötis här heeela dagen. Äntligen övertalade jag honom att äta på Spicy och han blev långt ifrån besviken, mohaha! Sen var vi bara här hemma så att jag blir frisk nån gång, smart tycker vi :) Sista tåget hem as usual men han kommer ju tillbaka i morrn så jag får bara längta lite grann, hihi!
"Jag hoppas det håller hela livet" /c. Guuud,vad har jag gjort för att förtjäna den grabben?En sak är säker,jag är nog lyckligast i världen :)
Kom på en grej, när syrran träffade Henke för 1 år sen. "Jag trodde aldrig man kunde känna sig såhär lycklig, bea. Jag hoppas verkligen du hittar någon som honom, då kommer du förstå" Nu, 1 år senare, så förstår jag preciiis vad du menar. It feels great!
Nu ska jag ut och ta lite luft :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bea!! Mycket fin blogg har du måste jag säga! Jag tjuvkikar in här ibland:) stressa inte upp dig insikten kommer till dig så småningom! Stress och ångest bara förstör och blockerar en! Lycka till så ses vi nog någongång hos jensan, the chill place!:) kram/sara

Anonym sa...

åh vad jag väntat på att du ska säga det där bea! SÅ glad för din skull. visst är det det bästa....näst efter VÅR kärlek. Den tar ingen! ÄLSKAR DIG! ingen kan älska dig mer...även om christian är nära;) Puss!/Nathalie