torsdag 18 december 2008

Sickoo

Nu är det ju helt sjukt några dagar kvar till jul. Julklapparna som är inhandlade är alldeles för få, snön har smält och min superknäck har blivit stenhård, jag måste pressa ner mitt saliv om jag överhuvudtaget ska svälja ner och förbi lympfkörtlarnas svullnad, julstämningen är på topp med andra ord! Får jobba på det fram tills Onsdag. Först ska jag bli frisk, helst typ nu nu nu, men jag har insett att det är omöjligt. Borde lägga mig och slagga en sväng innan Christian kommer hem från jobbet så man kan vara lite social. Igår var det minsann hela mjukisutrustningen och mormor raggsockor, ändå frös jag, huvva! Och koka på natten, jag hatar att vara sjuk! Läget känns väl lite bättre idag men min hals är fortfarande svullen och mataptiten sådär, jag livnär mig på päronsplitt om jag ska vara ärlig. Fascinerande hur mycket man kan tycka synd om sig själv när man är sjuk tycker jag.
På lördag blir det STHLM med syrran & mami. Ska bli supermysigt och förhoppningsvis hittar jag alla resterande julklappar :D Det blir nog en helt fantastisk jul i år, IGEN! Love it!
Nu ropar tallrikarna och lunchresterna i köket på att bli omhändertagna, sen ska jag nog vila i soffan eller sängen.
Det känns sådär superbra, redan!

Förresten blev både jag och han Stefan anställda som extra konsulenter. Han på 16 månader och jag på 6 mån, vilken faktiskt passade mig bättre även om vi båda sökte 16 mån egentligen. Den enda tveksamheten jag hade var ju tiden. Så det känns grymt kul att kunna lägga lite extra krut på skolidrotten :) så Jan-Jun har jag i allafall 12% jobb på typ 3000 i månaden, nått att börja med i allafall.
Faaan vare blåser ute. Låter som nån ska storma in när som helst, höhö!

Inga kommentarer: