lördag 26 juli 2008

Min svaghet

Alla har nån slags svaghet, minst! Jag kan nog nämna alldeles för många men jag vet den största som ibland skapar mig problem när dem egentligen inte borde finnas. Som den där tanten/damen som "testa" mig på jobbet hur jag va som säljare. Ja men visst då var jag så trevlig att hon ville ha med mig i nått projekt inom handel. Så hon bad om mitt nummer och ringde mig gång efter gång, mestadels olägligt. Men så gav jag henne en tidpunkt då hon kunde ringa när jag var hemma. Självklart för att jag skulle hinna komma på en bra orsak till att inte vara intresserad utan att vara otrevlig. Så jag drog till med att jag drar utomlands 2-6 månader - hon gav sig inte. Sen kommer jag tillbaka till jul och efter det plugga - hon gav sig inte. Sen ytterligare att jag håller på med så mycket med ideela grejer - hon gav sig inte utan tyckte att det va ännu bättre. "Du... jag har så svårt att säga nej så jag tror jag håller det lättast och inte så rörigt i huvudet i att inte träffa dig" Det blev en lååång väg till det där nej:et. Samma sak med kunder som missförstått nått och kräver en längre förklaring som de flesta inte orkar rabbla utan säger bara "nej det går inte" elller liknande. Och inte att nämna nått man kanske har mindre lust att göra eller så... jag klarar inte att se nåns besvikelse på grund av mig. Det är väl just därför jag drar på mig lite för mycket ibland - det där med att kunna säga nej menar jag. Det funkar hyffsat nu men tänk om jag bara blir värre.
11 timmars jobb idag, pjuh! Sen spicy med bror och sen dess bara tagit det lugnt här i lyan. En av de sista kvällarna :S :O

1 kommentar:

Kicki sa...

haha, vad var det för en kvinna? :P