onsdag 16 juli 2008

Vi sitter i samma båt

Underbara dag.
Började dagen med att vända upp och ner på cykeln för att fixa kedjan så att jag kunde cykla hem till Kicki. Där blev det stek i solen, så fort den tillät det förstås, sen så blev det en hel del volleyboll också :) När solen gick i moln så gick vi in en sväng och börja buda på en resa på internet. Till thailand! Och vi hade ledande bud tills det va 3 minuter kvar, wooops brorsan berätta sen att det fakiskt är den "sämre" tiden där med regnperiod och så nu.. haha det hade vi inte en enda tanke på. Fan vad jag längtar tills vi drar kicki :) Vid fyra bar det hemåt igen för att svischa om till nått bättre än bikini och fotbollsshorts :P Sen ner på stan och träffa min Älskade Jenny som äntligen är tillbaka i Västerås. Vi gick till cornetto (skräll) och åt "gör-din-egen-sallad". Sen gick vi på stan och en glass slank ner när vi satte oss på en bänk och snacka ytterligare lite skit. Sen var det adjö till Jenny och en snabb sväng till affärn för att fixa lite fikabröd, sanna & hanna var på ingång till min lägenhet. Vi satt här och prata i mun på varann i över 2 timmar innan mörkret kom krypandes och deras hemresa på cykeln låg på schemat. Tänk vad mycket jobb man redan börjar snacka med vännerna, bara 1 månad efter studenten...herregud! Hanna berätta allt om sin underbara eurotrip och jag klev ännu ett steg närmare ett plan som går härifrån när höstens mörker landar i Sverige. Det är nog vännerna som har samma beslut att ta, samma syn och samma funderingar som hjälper en bäst i dessa tider. Vi bollar idéer och det låter ibland som alla har en och samma mamma som tycker och tänker mycket. Hanna & Sanna pluggar i allafall till hösten. Men jag har bestämt mig - jag väntar 6-12 månader. Jag ska jobba och se mig i världen omkring. Men jag lovar - det blir en turné runt Sveriges alla kårenstationer under hösten :P
Vänner är guld<3

Inga kommentarer: