torsdag 29 januari 2009

Fyllefest på ett tåg?!

Man har ju inte alltför mycket roligt för sig på ett tåg. Och då menar jag när man åker själv. Som jag gjorde idag. Mötte partygäng efter partygäng som drog med sig ett lätt touch av alkohol när dom svepte förbi min stol och vidare till Bistrovagnen. Jo visst, tåget hem från Hallsberg var nattåget mot Östersund och Storlien. Men jag förstår att dom tog till glaset om dom hade en sån lång resa framför sig (?) HAHA!
Det var sjukt jobbigt att åka hem idag. Fick bita ihop rejält och det blev inte bättre när mamma ringde och sa "ja.. det var väl inte alls kul att åka hem förstår jag?" Då blev jag svag som en 3-åring som blivit av med sin spade i sandlådan. Det är nått speciellt med mammas röst ,det har det liksom alltid varit... Jag tappa bort mig nånstans på vägen. Fortsättningen på hur speciell en mamma är försvann långt bak i huvudet. Klockan är alldeles för mycket så jag får ta upp det någon annan dag. ....................................Om man gråter av glädje,
.....................................då är man fan lyckligast i världen.

Inga kommentarer: