tisdag 20 januari 2009

Idrottsgalan

Det slog mig en grej igår när jag tittade på Idrottsgalan och självaste Karin Mattson klev in i TV-rutan och folket jubla som om hon var kvällens mäktigaste person. Sen slog det mig att hon ju faktiskt är ordförande i Riksidrottsförbundet men att jag sitter på samma forum och möten som henne har nog tagit lite tid att förstå, eller i allafall koppla ihop hur allt hänger ihop. Sen jag kom med i Svenska Skolidrottsförbundets styrelse så blev plötsligt allt så stort, så rikstäckande och liksom en av alla idrotter. Samma sak när jag var hos Christian förra veckan och jag plötsligt börja gasta "Gå tillbaka, gå tillbaka" när han zappa på TVn. Då dök en tjej upp som jag OCKSÅ träffat i mötesvägarna och hon hade dragit hem VM-guld i boxning/brottning (?) Så det dyker upp lite tuffa ansikten när man hänger på möten med sisådär 500 pers. Gotland i maj får man väl stöta på en del kända idrottsansikten igen. Karin Matsson kommer, det är ju självklart. Själv hoppas jag på att Zlatan ska sitta med i Fotbollsförbundets styrelse och vara engagerad i fotbollen ideellt. Jag antar att jag kommer få vänta på den incidenten ett år eller två. HEHE!

Inga kommentarer: