söndag 4 januari 2009

Överambitiösa familjen

Jajemän. Igår fick mamma sin briljanta idé att dra ihop lite korvgrillning en söndag som denna. Jag såg mest förvånad ut och trodde hon skämta så jag svarade i stil med " HAHA... ja eller hur" och gick därifrån. Så idag var det upp och hoppa i tid för att få gäster vid 13-tiden. Blev stor uppslutning trots det sviiiin kalla vädret. Termometern va nere i -14 mitt på dagen och nu på kvällen är den närmare -20. Helt sjukt! Det var i allafall supermysigt och uppskattat det där med korvgrillning. Alldeles för många landa dock I grillen, värdelösa grillpinnar tyckte jag. Små kusinerna öste runt på hela gräsmattan med skidor och gjorde snöänglar på marken. Man blir som ett barn på nytt när man är med dom och jag känner så väl ingen glädjen med snö och allt bus man bara vill få ur sig. Genomfrusen kurade jag ner mig en stund i soffan på eftermiddagen men tog faktiskt tag i mig själv och åkte iväg till gymmet. Inte så mycket folk så det var skönt. Jag antar att 99 % av befolkningen kommer ta tag i sitt liv från och med i morrn, hej o hå!

Inga kommentarer: